Off White Blog
Scallywag, Lucky, FreeFire сред победителите в RHKYC Nha Trang Rally

Април 28, 2024

Тя бе таксувана като битка на тримараните и се оказа точно това като притежаваната от Хонконг Орма 60 SHK Scallywag / Fuku победи гостуващите Maserati Multi70 от Италия за многократно отличие на линията в откриващия яхт клуб Royal Hong Kong Nha Trang Rally. Новото събитие обаче беше много повече от многостраничното показване.

Притежаваната от Хонконг Orma 60 SHK Scallywag / Fuku в началото на Кралския хонконгски яхт клуб Nha Trang Rally; Всички снимки: RHKYC / Guy Nowell

Събитието - по-специално името и курсът - беше създадено в последно време, за да замени състезанието Хонг Конг във Виетнам, двугодишното заключение към годишната състезателна седмица на бреговете в Китай. Поради поправката на курса в Nha Trang, събитието беше преименувано с цел защита на целостта и рекордите на състезанието от Хонконг до Виетнам, но въпреки това съдържаше първоначалните девет записа.

На 16 октомври, втория от двата старта в Хонконг, стартовото време беше коригирано на 15:10 HKT, след като екипът за управление на състезанието публикува ревизиран курс късно сутринта, включително допълнителна зона за изключване близо до източната част на Куей Нон във Виетнам и нова крайна точка.

Седем яхти стартираха с ветрове от 12 възела, близо 28 часа след IRC Racer 2 яхти Джин и Лъвов камък беше потеглил. (Двата старта бяха предимно мярка за безопасност, за да се гарантира, че по-големите лодки ще излязат зад по-малкия флот, ако е необходимо.)

TP52 на Сам Чан FreeFire въпреки че започна бързо нехранимайко, водена от Австралийският скипер Дейвид Уит, скоро я изпревари и поведе флота първо да изчисти Лей Юе Мун Гап.

Втори за преминаване беше собствеността на САЩ Maxi 72 късметлия следван от Maserati, с италианския скипер Джовани Солдини и неговият екип се принудиха да спазват няколко пъти поради търговския трафик в пристанището. След това останалата част от флота изчисти пропастта и продължи покрай Скалата Шек и извън полезрението на юг.

Maserati Multi70, на снимката в Lei Yue Mun, беше вдигнат близо до края на състезанието

Maserati Multi70, на снимката в Lei Yue Mun, беше вдигнат близо до финала в Nha Trang

В 17:00 ч. HKT, нехранимайко плаваше с 17,7 възела VMG и с 2 nm пред Maserati, който набираше 16,4 възела и беше издърпал 8 nm късметлия, фаворит за отличия за монохолни линии. И двамата тримарани се разхождаха, като преди това се спускаха по Южнокитайско море нехранимайко отплаваха в Nha Trang в изминало време от 30hrs 9mins 27secs, пристигайки в 21:19 HKT на 17 октомври.

"Прекалено остарявам за това", каза Вит. „Беше много мокро, много уморително и упорито, но в крайна сметка постигнахме резултат. Беше наистина добро състезание с Maserati, Накрая трябваше да вземем няколко решения, но се оправихме. Всички са в безопасност и лодката е в едно парче. "

нехранимайко навигаторът Trystan Seal добави: „Смятам, че късметът играе на наша страна, но със сигурност сме изиграли смяната наистина добре. Прочетохме това, което беше пред нас и излязохме отгоре. “

Maserati пресече финалната линия в 22:57 HKT, 1hr 38 минути зад нехранимайко, "Това беше много хубаво рали до пристигането", каза Солдини. „Нощта беше много мокра, много вятър, много бързина и успяхме да се изведем в добра позиция и проведохме страхотно, упорито състезание.

„Мислехме, че вече сме спечелили. Въпреки това, когато пристигнахме на около 40 nm от Nha Trang, имахме няколко шквала, последният от които беше огромен, оставяйки ни без вятър в продължение на два часа. "

Американецът Maxi 72 Lucky спечели отличията на монохоловата линия за 41hrs 30mins 10secs

Американският скипер Брайън Ерхарт беше във възторг, когато навърши 72 фута късметлия, Победител IRC Racing 0 в надпреварата в Хонг Конг за Виетнам през 2013 г., пристигна на 18 октомври в 8:40 HKT, за да вземе отличия за еднократна линия в изминало време от 41hrs 30mins 10secs.

„Митингът беше фантастичен. Добър бриз през целия път, мощни вълнови условия “, каза Ерхарт. „Нашият план за безплатни платна беше да останем в съответствие с зададената вълна. Това беше много трудно морско състояние и всички се представиха много добре. "

Следващата линия беше Сам Чан FreeFire в 15:37 HKT в коригирано изминало време от 66h 22m7s, натискане късметлия извън спора, за да спечели IRC Racer 0 и IRC като цяло. FreeFire по-късно беше потвърден като IRC като цяло победител, когато Йоахим Ислер и Андрей Тейлърс Мелници 41 засада - единствената лодка, която можеше да победи FreeFire - беше финалната лодка, която отплава в Nha Trang в 22:40 HKT, спечелвайки IRC Racer 1.

Ръс Паркър, FreeFireШкипер каза: „Беше мокро, много мокро, но бързо. Това беше най-бързият път за Nha Trang и страхотен резултат. Ние наистина оценяваме отличната работа на RHKYC за навигиране на някои сериозни препятствия в 11-ия час и поддържане на събитието. За съжаление, Сам този път не можа да се справи с нас, но екипажът би искал да му каже огромна благодарност, че ни предостави такава страхотна лодка и възможност. "

Пропуснат от Ръс Паркър, FreeFire бе потвърден в Nha Trang като общия победител в IRC

Санта Круз на Джеф Хил 72 антиподи плава коригирано изминало време от 68 часа 33 минути 1 сек, като заема трето място в IRC Racer 0.

„Това е най-доброто събитие в Азия“, каза Хил. „Имахме фантастично време и го направихме за малко под 50 часа и постигнахме максимална скорост от 31 възела, което не е много лошо за 30-годишна лодка.“

Минути след това антиподи пресече финала, J122e на Nicolas Cohen-Addad Джин прекрачи линията, за да вдигне трофея в дивизията си.

"Това беше добро рали, но беше грубо, особено през първите 20 часа", каза Коен-Аддад. „Имахме скорост 32-33 възела надолу с 5-6 м отоци. За двама от нашия екипаж това беше тяхното първо преживяване, и те бяха малко разтърсени.

„Загубихме три спинакера. Имаше твърде много вятър, така че те взривиха. Хванахме се в лабиринт от риболовни мрежи, трябваше да правим аварийни такси и гибери и така издухахме А2. Ние се забавлявахме!"

Джеф Хил, капитанът на антиподите Санта Крус 72, каза: „Това е най-доброто събитие в Азия. Имахме максимална скорост от 31 възела, което не е много лошо за 30-годишна лодка “

Джеф Хил, капитанът на антиподите Санта Крус 72, каза: „Това е най-доброто събитие в Азия. Имахме максимална скорост от 31 възела, което не е твърде лошо за 30-годишна лодка “

По-рано Занзибар от Сингапур се е оттеглил поради повреда на платформата Лъвов камък пенсионирани са само на по-малко от 1 nm от финала поради липса на вятър.

Събитието завърши състезателната седмица на China Coast, която започна с тридневната регата на China Coast, въпреки че състезанията на втория ден бяха отменени поради липса на вятър.

В IRC Racer 0, Ker 46+ на Shawn Kang Alpha + взе две победи в последния ден, за да завърши точка пред FreeFire, докато Yuye Yan еМорски вълк завърши пред основния си конкурент Мандраке III в IRC Racer 1.

Херман ВонгKiasu се представи добре във финалното състезание за острови, за да спечели IRC Racer 2 с една точка от Ноел Чан и Денис МаRampage, с Ник СаудуърдУиски Джак кантиране на Мей Хан ЧунгDexter II от точка до горе IRC Racer 3.

В HKPN, Томас Вонг и Патрик КванДинг Донг взе два куршума в последния ден и спечели дивизията, докато Peter Churchouse Moonblue 2спечели IRC Premier Cruising.